onsdag 2. november 2011

spisestuekroken

Spisebordet og stolene hadde mine foreldre planlagt å sende til søppelfyllingen, noe jeg såklart brånektet for. Pusset opp og malt hvit ble det kjempefint. Synes det er så morsomt med gamle møbler hjemmefra for er så mye god historie og minner som ligger gjemt i treverket.

Tallerkner og mugger er fra min bestemor, gammeltante og remiks brukthandel. Simpelhen ELSKER tallerkenhyllen vår.
               
Fatet er arv fra min gammeltante. Tekannen fant jeg på en brukthandel i Oslo. Kom over et søtt lite kaffeservise til en, i miniatyrversjon, på brukthandelen i Tønsberg, som jeg fant ut ville passe godt som pynt på lysfatet mitt. De to telysholderne er (faktisk) kjøpt nye på bohus.


Åklehyllen har min gammelonkel snikret, og jeg deretter arvet. Skriften "hjem kjære hjem" malte jeg selv på med hobbymaling. Har ikke funnet et åkle jeg liker ennå, så i mellomtiden fant jeg fram en av mine gamle duker og hengte den opp med perleknappenåler. Det tre nydelige koppene med asjett er nok et arvegods. Min mor fikk disse fra min oldemor, og noe av det jeg setter mest pris på blant tingene mine. Artig å tenke på alle samtaler og selskap disse har deltatt i sammens med generasjonene før meg.

Fant to lysestaker i messing hos mamma og pappa jeg simpelthen bare måtte spraylakke hvit og henge på veggen. 


Enda et møbelprosjektene til min kjære gammelonkel. Festet blonderkant på toppen der selv. Gjerne se bort i fra min mer eller mindre avdøde blomst, har virkelig ikke grønne fingre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar