onsdag 2. november 2011

Stuekroken 2

Lisa er glad i ting hun. Hehe.


Gyngestoler er det skjønneste jeg vet! Sitte med en god bok eller strikning i handa, mens en gynger fram og tilbake, det er trivelige saker. Leter febrilsk etter en helt gammel en i kun trevirke, men de er ikke lette å få tak i her i nord. Det nærmeste jeg er kommet gyngestoldrømmen min, er denne jeg fant i uthuset til besteforeldrene mine. Pusset og malte meiene hvite, så ble den igrunn ganske skjønn den og. Har ikke bestemt meg helt for hvordan trekk jeg skal trekke den om i, så inntil videre får pleddet duge.


Ikke så lett å få en helt firkantet bokhylle fin, men jeg har gjort så godt jeg kan. Gleder meg til den dagen den kan byttes ut i et aldri så lite vitrineskap!

Tørket blomster og trikset ihop på toppen av hylla for å "myke" opp kantene litt. Håndspeil og fløtemuggen i hylle2 er fra remiks brukthandel. Klokka er fra jysk. Tekanna øverst arvet jeg fra min gammeltante. Tok et lite boktriks og fant gamle bøker på en brukthandel med fint cover.


Konglehjertet har jeg laget selv. Koppen og asjett er nok et arvegods. Sukkerskål og bil er fra remiks brukthandel.

Kirken tror jeg det er gammelonkelen min som har laget. Vi er en kristen familie fra nord-troms, så salmer og fadervåret er noe jeg setter høyt.

Den skjønne lille puffen kjøpte fant jeg på en brukthandel i tønsberg for den nette sum av 36 kroner. Hyllen ved siden av er telefonbordet bestemor og bestefar brukte engang i tiden. Litt hvitmaling så er den en romantisk fin pyntehylle. De små bildene er mamma og generasjonen over meg da de var små, teservise har jeg hatt siden jeg var liten, porselensdukkene likeså.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar